Hľadáme nových členov tímu, ktorí web Živé Pivo posunú bližšie k napĺňaniu jeho vízie

Webový portál zivepivo.sk je jediný webový portál svojho druhu na Slovensku a každým týždňom a mesiacom rastie jeho popularita a návštevnosť. Aby prevažovala kvalita obsahu nad kvantitou, potrebujeme rozšíriť náš tím o dobrovoľníkov, ktorí budú tzv. ambasádormi živého piva. Hľadáme obsahových špecialistov, ktorí chcú byť súčasťou našej  značky.

V našom magazíne sa venujeme rôznym témam a novinkám zo sveta “craftbeer” na Slovensku a v zahraničí. Na webe nájdete aj stovky profilov rôznych remeselných pivovarov či craftbeer pivných podnikov, postupne rozvíjame aj databázu pív, podujatí či e-shopov. Potenciál majú rôzne tématické kampane (napr. Burger a pivo), ktorými sa snažíme našim návštevníkom priniesť vždy nové a zaujímavé informácie zo sveta piva a rôznych tém ako jedlo, pivný wellness či domáceho turizmu ako takého. Niečo vyše polovice našej návštevnosti pochádza z vyhľadávania na google, čo nám jasne hovorí o tom, že informácie na našom webe sú vyhľadávané a dopytované fanúšikmi piva, ktorí sú zvedaví na všetko, čo sa v oblasti remeselného piva deje.

Aktuálne štatistiky hovoria to, že si na portál nájde mesačne cestu už takmer 7000 unikátnych zväčša pivných návštevníkov, ktorí tam hľadajú rôzne informácie o pivovaroch či pivných podnikoch a udalostiach. Trojnásobne za posledný mesiac vyrástol aj počet zobrazení všetkých stránok na portáli, aktuálne je to už takmer 30.000 zobrazení.

Spolu s rastom návštevnosti prichádza aj zodpovednosť a tá mi teraz viac než kedykoľvek predtým hovorí, že to nemôžem ďalej prevádzkovať sám, preto hľadám nových členov tímu, ktorí sa popri práci a zatiaľ bez garantovaného nároku na finančnú odmenu budú so mnou starať o jednotlivé časti webu. Noví členovia tímu redakcie budú ako “obsahoví špecialisti” (content manager) zodpovední za priradené sekcie webového portálu (rozdelenie sekcii bude po dohode) a môžu byť aj súčasťou redakcie nášho pivného magazínu. V prípade úspešného rozvoja stránky a nájdenia finančných či obchodných partnerov budú títo členovia tímu môcť získať aj finančnú odmenu za svoju činnosť. Potenciál finančnej odmeny v takejto oblasti práce vychádza zo začarovaného kruhu – “buduj obsah, zdvihni návštevnosť, ponúkni reklamný priestor za primeranú odmenu”. V rámci nášho cenníka máme zverejnené ceny za služby, ktoré na portáli ponúkame, avšak ja sám nedokážem časovo zvládať tvoriť obsah , robiť social media manažéra a zároveň portál zobchodovať. Preto aj tu je možnosť, že rozšírením tímu, zdvíhaním návštevnosti a nájdením partnerov dokážeme našu službu “spenažiť” a tým financovať tím obsahových špecialistov a ponúkať stále lepšie a kvalitnejšie služby. V každom prípade to chce ešte nejaký čas a preto finančnú odmenu aktuálne neviem garantovať. Webová stránka je však už v 3. roku svojej činnosti a má veľmi dobrý skóring a funguje ako taký ovocný sad, kde stromčeky plodia v plnej miere až po nejakom čase. Jednoducho zo stromu “Živé Pivo” začne padať ovocie, je však potrebné ho posúvať správnym smerom a starať sa oň.

Čo bude hlavnou nápĺňou práce takéhoto špecialistu?

  • aktualizácia profilov pridelených časti webu
  • vytváranie nových profilov a komunikácia s danými partnermi (t.j. s pivovarmi, majiteľmi podnikov, organizátormi festivalov a pod.)
  • tvorba reportáži – môžu byť:
    • textové (rôzne bežné či tématické články, hodnotenie piva a pod.)
    • fotografické (fotografické reportáže z rôznych akcií)
    • audio-vizuálne (video rozhovory, podcasty či “live” reportáže)
    • zážitkové (osobné reportáže z navštívených pivných akcii či pivovarov a podnikov)
  • návrh textov a copywriting pre sociálne siete
  • aktívne sledovanie sociálnych sieti pre nové a nové informácie

Niekto by si povedal, že kategória remeselného piva je príliš malá, aby bolo o čom písať. Ja som však presvedčený, že je už natoľko veľká, že širší tím autorov by v pohode napísal spolu aj 2 články denne. Sám by som dokázal zapísať viacero listov papiera s rôznymi námetmi na témy a reportáže. Všetko však niečo stojí a 1 správca portálu nemôže byť všade. Potrebuje oči a uši vysunutých redaktorov a obsahových špecialistov, ktorí budú sledovať, čo sa na trhu deje. Špecialistov, ktorí budú denno-denne jednak aktualizovať webové profily rôznych pivných subjektov na našom webe, ktorí budú denno-denne hľadať nových partnerov, ktorí by mali byť súčasťou nášho webu. Šikovný fotograf môže chodiť dokumentovať rôzne pivné festivaly, ukecaný redaktor môže chodiť osobne alebo online spovedať majstrov sládkov a neúnavný hodnotiteľ môže chodiť na “mystery shopping” návštevy pivných podnikov, aby tie mohli zas vďaka tomu zlepšovať svoje služby.

Zaujímavou oblasťou reportáži môže byť aj skúsenosti zo zahraničia, z rôznych dovoleniek a návštev pivovarov či známych pivných podnikov. Člen nášho tímu môže byť kľudne aj Slovák/Slovenka žijúci v zahraničí (podobne ako tomu kedysi bolo v prípade Peťa žijúceho v Austrálii – na odkaze nájdete aj zoznam Peťových článkov z krajiny protinožcov).

S každým členom tímu sa po dohode nastaví oblasť zodpovednosti, časové tempo, priority a vzájomné očakávanie. Všetky štatistiky návštevnosti a ukazovatele úspešnosti činnosti člena tímu vieme efektívne merať a pre vzájomný rozvoj sledovať. Celkovo sa vďaka tejto práci každý naučí veľa nového, nielen z oblasti remeselného piva ako takého, ale aj z oblasti pracovnej činnosti obsahového špecialistu či redakčnej práce “pivného novinára”.

Čo môžu byť hlavné benefity tejto činnosti?

  • podieľanie sa na rozvoji úspešného mediálneho projektu
  • podieľanie sa na rozvoji samotnej kategórie remeselného piva na Slovensku
  • prezentácia členov tímu na stránke (vrátane ich prípadných pivných Instagram/Facebook profilov a URL)
  • účasť na rôznych pivných akciách prípadne iných špeciálnych udalostiach ako zástupca Živé Pivo
  • tekutá odmena vo forme piva, ktoré s nami zdieľajú naši partneri
  • možná finančná odmena (iba v prípade rozvoja obchodných vzťahov v rámci rôznych kampaní alebo po nájdení partnerov)
  • možnosť za výhodných podmienok stať sa spoločníkom vo firme STGroup&Co. spravujúcej portál Živé Pivo (platí pre tých, ktorí budú spolupracovať v tíme dlhodobo)

Všeobecne povedané, rozsah a kvalita benefitov vychádzajú zo samotnej aktivity členov tímu a mali by byť zdieľaného charakteru. T.j. ak sa niekto zapojí ako redaktor a dokáže získať partnera pre kampaň či celkovo pre projekt, časť odmeny ide jemu za jeho činnosť a časť ide do redakcie na marketingové aktivity (platená podpora na sociálnych sieťach, kúpa merchu a úhrada nákladov za rôzne marketingove nástroje ako napr. vizitky pre redaktora a pod.). Je nepísaným pravidlom, že naši obchodní partneri poskytnú v rámci prípravy reportáže tovar či služby bezodplatne a tak nie je nič lepšie ako napr. napísať článok o pivných kúpeľoch, ktoré si sám redaktor vyskúša. Zároveň je jasné, že výnos za každú platenú kampaň bude zdieľaný s prideleným špecialistom (pre nárok na odmenu je však potrebné mať založenú živnosť alebo sro).

Ktoré časti webu potrebujeme zadeliť medzi členov tímu?

  • profily remeselných pivovarov zo Slovenska a zahraničia (aktuálne cca 150)
  • databáza remeselných pív (v štádiu vývoja, potenciál cirka 1000 a viac pivných profilov)
  • profily pivných eventov (aktuálne len cirka 13, bežne počas roka vyše 50 rôznych udalostí)
  • profily pivných e-shopov (aktuálne 5, postupne dopĺňame ďalších vyše 50 profilov)
  • tvorba článkov a reportáží v našom magazíne (ideál je mať dokopy aj 1-2 články denne)
  • šikovnejšiemu špecialistovi môžeme zveriť prípravu e-mailových newslettrov

Na začiatku v roku 2019 bol web zivepivo.sk len jednoduchou webstránkou s prácne vytváranými profilmi. Tých bolo v prvých mesiacoch len zo 15 až 20. Prioritou bolo začať tvoriť obsah vo forme článkov. Začiatkom roka 2020 sa web presunul na wordpress, kde sa vďaka šikovným šablónam umožnilo zjednodušené vytváranie profilov rôznych pivných subjektov. Super na tom sú 2 veci – všetky podstránky sa šikovne indexujú na Google a v každej časti webu vieme rýchlo a jednoducho prezentovať či už ďalšie časti webu ako aj rôznych našich partnerov. Úprava šablóny je veľmi jednoduchá a vďaka správnemu nastaveniu kľúčových slov v rôznych miestach šablóny fungujú šikovne aj rôzne vyhľadávacie nástroje priamo na webe (nájdete ich napr. na domovskej stránke, kde sa vďaka vyhľadávaniu dostanete rýchlo k informáciám). Čerešničkou na torte je to, že tento systém šablón nijako nespomaľuje web a môžeme na web zaradiť toľko profilov pivovarov, podnikov, eventov, e-shopov či pív, koľko potrebujeme. Web je zároveň zálohovaný na dennej báze.

Víziou značky Živé Pivo je pomáhať podnikateľom s remeselným pivom rásť a prezentovať sa na trhu. Pre čitateľov chceme tvoriť komplexný webový portál, kde si nájdu všetky informácie o remeselnom pive na jednom mieste.

Základné požiadavky na kandidátov:

  • veľmi dobrá slovenčina
  • komunikatívnosť
  • zmysel pre pravidlá
  • zmysel pre plnenie cieľov
  • zodpovedný prístup
  • prehľad v oblasti remeselného piva
  • vlastné vybavenie pre prácu
  • tímová komunikácia na ďiaľku (podľa možnosti aj osobné a tímové stretnutia)

S každým členom tímu by som sa rád najprv osobne stretol a porozprával o možnostiach spolupráce, o vzájomných očakávaniach a ako som už spomínal, o nastavení zodpovednosti za jednotlivé časti webu (tie sa môžu v tíme aj prelínať). Každý člen tímu má právo zvolenia vlastného tempa podľa svojich časových možností. Mojim záujmom je získať do tímu dlhodobo spolupracujúcich členov, no zároveň je dôležité povedať, že pre pridanie sa do tímu sú dvere vždy otvorené.

V prípade záujmu ma prosím kontaktujte akýmkoľvek vám blízkym spôsobom a dohodneme si termín stretnutia. 

Tvoje hodnotenie?

Klikni na hviezdičku pre hodnotenie

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení: 0

Zatiaľ žiadne hodnotenie! Buď prvý/á hodnotiteľ

Ďakujeme za pozitívne hodnotenie

Sledujte nás na sociálnych sieťach!

Mrzí nás vaše negatívne hodnotenie

Vaša spätna väzba je dôležitá

Napíšte nám, čo môže byť lepšie

Nájdi nás na sociálnych sieťach

Objavuj Živé Pivo na Slovensku

Na našom webe nájdeš sekciu "PODNIKY", kde je zoznam rôznych pivných podnikov s remeselným pivom. Vo vyhľadávači zadaj rôzny typ pivného zážitku - napr. jedlo v regióne "Burger Orava" a ponúkne ti všetky podniky na Orave, kde si môžeš dať výborný burger a poctivé remeselné pivo. Vyskúšaj si to a naplánuj si pivné výlety po Slovensku

Od našich partnerov

Predošlé
Ďalšie
Close Menu
×
×

Cart