7 rád pre remeselné pivovary a nielen “craft” pivárne na efektívnu marketingovú komunikáciu

Remeselné pivovary (a aj mnohé pivárne) kladú určite veľký dôraz na kvalitu navareného piva či kvalitu servisu svojho personálu, avšak často im chýba dostatočné sústredenie sa na patričný a hlavne efektívny marketing. Našou víziou je pomáhať všetkým podnikateľom s remeselným pivom a preto prinášame týchto 7 rád o tom, ako robiť efektívnu marketingovú komunikáciu.

Tieto rady vychádzajú z našich skúsenosti a budeme radi, ak sa dostanú ku správnym ľuďom. V prípade, že je záujem ísť v jednotlivých témach do detailu alebo prípadne si nechať osobne poradiť, sme plne k dispozícii. Na stránke Reklama a Služby sa dočítate o všetkom, čo poskytujeme v rámci bezplatných či platených služieb.

(1) Vytvorte si na facebooku jeden “brand kit” fotoalbum

Je veľmi dôležité, aby ktokoľvek o vás hľadal informácie a nejaké tie média (obrázky, texty, videá), ich dokázal rýchlo nájsť. Mať jeden fotoalbum na facebooku, odkiaľ sa to všetko dá ľahko stiahnuť, je naozaj najmenej roboty. Áno, tých šikovnejších napadne aj to, že “Veď to všetko si nájdu na webe Živé Pivo”. To je pravda a určite budeme raz šťastní prešťastní, ak prvé, čo človeka napadne, bude pozrieť sa na zivepivo.sk. Ešte tam však nie sme a nie každý Živé Pivo pozná.

Preto základom je pokryť facebook, pretože:

1. je to zadarmo,

2. je to možné sťahovať,

3. je to prvé miesto, kde ľudia hľadajú info.

 

Samozrejme je dôležitý Instagram, avšak tam sa to nedá sťahovať “save as” a zo skúseností a osobného názoru, prvý je v tomto ohľade Facebook. Pozrite si Facebook Živé Pivo a nájdite tam “Brand Kit” fotoalbum s rôznymi našimi logami. Rôzne pivné podniky a pivotéky, prípadne rôzne média si potom môžu podklady o vás stiahnuť pohodlne sami a to im výrazne uľahčí prácu pri propagovaní Vašich aktivít.

(2) Budujte si sociálne siete s dôrazom na kvalitu fanúšikov a followerov, nie s dôrazom na objem

Ak ešte nemáte Facebook a Instagram, okamžite tak urobte. Kašlite na ostatné siete. Netreba vám Tik Tok, netreba vám Youtube, netreba vám žiadne iné siete ako tieto dve spomínané. Ak si aj poviete, že na nich nemáte čas, že to je zbytočné, aj tak si ich založte, ľudia si ich nájdu, dajú vám like/follow bez ohľadu na to, či sa im venujete viac alebo menej. Urobte pár základných nastavení, dajte tam logo vo vysokom rozlíšení a už spomínaný “brand” fotoalbum. Aj keby ste tam prispievali 1x za mesiac, stále platí, že nebyť na sociálnych sieťach je akoby ste neboli. Buďte tam, kde to vaši fanúšikovia – vaši zákazníci hľadajú.

Čo je podľa mňa veľmi dôležité a vychádza to už z názvu samotnej rady, naozaj najzásadnejší prvok kvality vašich sieti nie je počet fanúšikov a followerov, ale ich “kvalita”. Kvalita v tomto prípade znamená v prvom rade faktor regionálny – aby boli Slováci a ideálne váš región (okres/mesto), faktor cieľovky – aby spĺňali základné atribúty vašej cieľovej skupiny – napr. muži od 25-44 rokov a faktor aktivity – aby boli aktívni a pomáhali vám organicky rásť. Ideálny marketing je ten neplatený. Jasné, že plateným marketingom dokážete viac, ale organický rast je pre všetkých marketérov dobrý zdroj úspechu. Nerobte teda rôzne aktivity zamerané iba na rast fanúšikovskej základne, ale ak už, tak si sledujte aspoň to, či to spĺňa nároky na vašu cieľovku. Zvyšok už ovplyvnite aj ináč.

V prípade, že by ste chceli využiť naše služby ohľadom správy sociálnych sieti alebo prípravy grafík, neváhajte nám napísať. Nielenže nehryzieme, ale pivu dokonale rozumieme a preto vám vieme rýchlo, lacno a jednoducho pomôcť, poradiť a to všetko dokonale zvládnuť za vás.

Do konca septembra tu máme akciu:

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Živé Pivo (@zivepivo)

(3) Majte aspoň jednoduchú webstránku

Cez websupport to ide najjednoduchšie, ale chápeme, že aj to je proste pre niekoho španielska dedina. Urobiť si doménu a spustiť si stránku u tohto providera je podľa našich skúseností fakt záležitosť iba niekoľkých minút. Aj keď nič iné, stačí vám vaše logo a jenda fotka. Zvyšok vyklikáte za pár minút a ste online. To, či váš web bude obsiahly a dynamický, či bude responzívny alebo tam bude správne GDPR a podobné veci, to naozaj v skutočnosti nikoho nezaujíma. Ľudia hľadajú informácie a potrebujú Vás nájsť na webe. Ak o vás nenájdu nikde inde informácie ako na sociálnych sieťach, prípadne iba napr. na našom webe zivepivo.sk, je to fajn, ale venovať sa svojej marketingovej komunikácii trochu viac je naozaj dôležité. Kľudne sa obráťte na nás. Stačí si nájsť polhodinu času a vybavíme to spoločne. V prípade, že ani na to si nenájdete čas, kľudne používajte pri marketingovej komunikácii (t.j. na sociálnych sieťach) URL adresu vášho profilu na našej stránke (t.j. príklad pivovaru PAROM – www.zivepivo.sk/pivovary/parom).

Máte webovú stránku, ale chceli by ste e-shop? Nebláznite! Tých e-shopov je tak veľa, že ak by ste sa mali seriózne zaoberať svojim vlastným e-shopom, tak strácate čas. A to hovoríme naozaj z vlastných skúsenosti a skúseností mnohých pivovarov, s ktorými aktívne komunikujeme a máme informácie z prvej ruky. Oveľa viac sa oplatí investovať energiu do tvorby pekného obsahu, do rozširovania siete podnikov, kde budú čapovať vaše pivo. Ak už naozaj veľmi veľmi chcete, tak shoptet e-shop je najlepšie a najjednoduchšie riešenie, v ktorom sa zvládne pohybovať každý aspoň trošku počítačovo zdatný človek. Zrátajte si však všetky náklady na e-shop, potrebu času na jeho prevádzku a správu objednávok a ziskovosť vašich produktov vo fľaškovej forme. Pre každý pivovar je jednoznačne maržovo najlepšie predávať sudové pivo a na to sa treba sústrediť.

(4) Upravte si a spravujte svoje konto na Untappd a Ratebeer

Pokiaľ viem, tak aj toto je služba, ktorá je pre vás úplne ZADARMO na obidvoch svetoznámych aplikáciách. Princíp je jednoduchý – buď ste to vy, kto tieto informácie o vás samotných šíri alebo to bude niekto iný, nejaký fanúšik alebo zanietenec. Nič z toho nemusí byť zlé, ale ste to jedine vy, kto by mal byť v tejto oblasti líder. Pritom aj toto je služba, ktorá vám na úvod zaberie fakt iba pár desiatok minút.

Ako pivovar si môžete spravovať svoje profily, fotky, kontakty, otváračky a pivné zoznamy s presnými menami. Ako podnik si môžete toho trochu menej, avšak stále máte napríklad na Untappd možnosť stať sa “verified venue” a využiť všetky skvelé výhody toho mať “business” konto na Untappd. Viem o čom hovorím, keďže som za “pouhých” 55 eur získal množstvo funkcií, ktoré by som nezískal jednak od nikoho iného za menej peňazí a jednak sám by som si tieto veci nevyvinul tak šikovne, ako sú vyvinuté na Untappd.

Ak chcete v týchto veciach poradiť, neváhajte sa na nás obrátiť.

(5) Nechajte si nafotiť sériu profesionálnych fotiek, produktové fotky alebo natočte video vizitku

Ak naozaj nie ste na toto odborník, zverte tieto veci do rúk profesionálov. Je len veľmi málo biznisov, ktoré fungujú bez toho, aby o nich bolo počuť alebo vidieť. Môžete variť alebo čapovať aj to najsamlepšie remeselné pivo, ak ho neviete predstaviť širokej verejnosti, Vaša skvelá práca zbytočne trpí slabým marketingom. Nafotenie pív či priestorov pivovaru pritom môže zabrať naozaj len pol dňa a zaplatíte za to len pár desiatok eur. Vôbec, ak chcete robiť marketingové kampane, či už formou reklamy cez sociálne siete alebo si spustiť svoju vlastnú webstránku, profesionálne fotky sú základ.

Video vizitka je trochu vyšší level a nepoužíva to veľa pivovarov či pivných podnikov. Osobne to odporúčam hlavne tým, ktoré ponúkajú vo svojich priestoroch aj nejaké ďalšie služby – čiže skôr reštauračné pivovary alebo kamenné pivovary s vlastnou predajňou či možnosťou návštevy pivovaru. Video vizitku však potom viete použiť ako super obsah do reklamy na sociálne siete.

(6) Využívajte jednoduché a efektívne nástroje na tvorbu obsahu pre sociálne siete a vôbec prácu s marketingom pre váš pivovar/podnik

V tomto platí zásada, že čím viac vecí si ste schopní zaobstarať sami, tým viac ušetríte. Touto radou sa riadil dokonca aj známy škótsky pivovar Brew Dog. Samozrejme je to veľmi závislé od času a schopností učiť sa pracovať s rôznymi počítačovými programami a ja sám nie som dobrý príklad, pretože sa naučím robiť s bársčím veľmi rýchlo. Navyše viem po anglicky a tým sa mi otvárajú brány ku mnohým rôznym počítačovým a internetovým nástrojom. No aj napriek tomu vám toto radím – vždy skúste, hlavne v začiatkoch, pokryť čo najviac činností sami a keď zistíte, že niečo je dôležité ale sami to už nedávate, nechajte si poradiť, nechajte to v rukách profesionálov.

Ja osobne som vďačný za tieto veci, ktoré mi pomáhajú najviac (prevláda Apple technológia, no niektoré veci sú aj Android friendly):

  • iPhone 12 PRO MAX – neskutočne dobre fotí a točí, je rýchly a spoľahlivý (cena od cca 1100 eur)
  • MacBook Pro – to je ako keď letíte stíhačkou oproti bežnému tryskáču (cena od cca 1500 eur)
  • DJI OSMO 4 – gimbal (stabilizátor) pre tvorbu videí a fotiek (stojí len 149 eur)
  • Canva – super program na tvorbu grafiky (na všetky internetové služby – na web, na siete a bars kde), videí, animácii, úpravy fotiek a pod. (cena 12 eur mesačne)
  • Mojo – super program na tvorbu Story na Instagram a dá sa z toho aj vytvárať youtube videá (cena cca 35 eur jednorázovo)
  • Websupport – tvorba web stránky, jednoduché a rýchle tak, že svoj web vytvoríte a editujete naozaj v priebehu pár minút (web Živé Pivo funguje na WordPresse a šablóne Elementor nakoľko pri takomto rozsiahlejšom webe už potrebujete viac funkcií. Websupport poskytuje však dostatok toho pre základný prezentačný web – pozrite si napr. môj oficiálny pracovný web janstaskovic.sk vytvorený na websupporte), cena cca 20 eur mesačne
  • Shoptet – tvorba e-shopu, jednoducho a rýchlo tak, že svoj e-shop máte hotový a veľmi ľahko editovateľný naozaj v priebehu pár minút, cena od 13 eur mesačne
  • Pinetools.com – online nástroj na prácu s obrázkami – používam na rozdelenie 1 obrázku na viac menších obrázkov vo vysokom rozlíšení (napr. kvôli Instagram Grid)
  • ilovepdf.com – online nástroj na prácu s PDF súbormi (spájanie, rozdeľovanie, zmenšovanie a pod.)

Ak by ste to chceli vidieť v praxi predtým, než si to kúpite, pozvite nás ku vám a všetko radi predvedieme. Zároveň sa s tým môžete naučiť robiť alebo si s nami dohodnúť balík platených produkčných služieb. Sami uvidíte aké to je jendoduché a rýchle.

(7) Nechajte svoj personál a obchodných zástupcov dobre vyškoliť o kategórii remeselného piva

Toto je veru oblasť neprebádaná a nájsť na toto školiacu firmu je zázrak. My vám tento zázrak, tento sen, vieme hravo splniť. Po našom úspešnom školení v Bistro Bar Marina môžeme povedať, že náš koncept školenia o remeselnom pive má hlavu a pätu a že to je vhodná vec pre podnik (alebo obchodného zástupcu), ktorého personál potrebuje vedieť veci jednak od základov ale aj do patričnej hĺbky. Základným cieľom školenia je dať personálu ucelený obraz o remeselnom pive, o jeho charakteristikách, výrobe a vďaka školeniu všetci získajú väčšie sebavedomie pri jeho predaji a ponúkaní svojim zákazníkom.

Školenie je približne 5 hodinové a môže sa ho zúčastniť celý váš personál naraz, prípadne sa dá rozdeliť na 2 smeny. Neskoršie plánujeme aj hromadné školenia v rôznych mestách s mixom účastníkov viacerých podnikov, kde ste mohli posielať pravidelne vždy nových členov tímu. Každý účastník dostane certifikát o vyškolení. Ozvite sa nám pre viac informácii.

Nájdi nás na sociálnych sieťach

Objavuj Živé Pivo na Slovensku

Na našom webe nájdeš sekciu "PODNIKY", kde je zoznam rôznych pivných podnikov s remeselným pivom. Vo vyhľadávači zadaj rôzny typ pivného zážitku - napr. jedlo v regióne "Burger Orava" a ponúkne ti všetky podniky na Orave, kde si môžeš dať výborný burger a poctivé remeselné pivo. Vyskúšaj si to a naplánuj si pivné výlety po Slovensku

Od našich partnerov

Predošlé
Ďalšie
Close Menu
×
×

Cart