Nastal čas, aby sa slovenské remeselné pivo posunulo ďalej a stalo dostupnejším pre bežného spotrebiteľa. Vyzývame všetký obchodné reťazce, od Kauflandu, Tesco, Terno až po Billa, COOP či Metro, aby otvorili obchodné jednania so zástupcami slovenských remeselných pivovarov, ktoré sú schopné a ochotné splniť nároky na distribúciu a predaj svojho piva na pultoch ich predajní. Webový portál ŽIVÉ PIVO vám za to poskytne plnú marketingovú podporu zadarmo.
Veľmi oceňujeme kroky tých, čo tak už urobili a či už dočasne alebo aj v súčasnej dobe stále podporujú predaj “živého” piva z dielne slovenských remeselných pivovarov. Či už to je Tesco, ktoré dlhodobo udržuje v sortimente napr. Kaltenecker alebo Kaufland, ktorý od apríla do septembra roku 2021 zaradilo do sortimentu širší výber remeselných pív až po obchody Terno a Metro, na pultoch ktorých sa vyskytuje aj remeselné pivo zo Slovenska. To však nestačí. Na Slovensku je už vyše 100 značiek remeselného piva, či už kamenných alebo kočovných pivovarov, ktoré sa v súčasnosti predávajú v špecializovaných obchodoch alebo v rámci online trhu. Tieto pivovary potrebujú na rozvoj takýchto obchodných vzťahov nielen dobré podmienky spolupráce s reťazcom, ale aj istotu dlhodobej podpory zo strany reťazca. Domnievame sa, že táto podpora by mohla byť násobne vyššia a spotrebiteľ by tieto iniciatívy podporil a veľmi ocenil. Našu podporu majú aj teraz všetky pivotéky či rôzne iné predajne a pivné podniky a každý sa môže na nás obrátiť so záujmom o podporu. Zverejnený cenník je vecou dohody, avšak po necelom roku fungovania cítime, že toto nie je ten správny spôsob ako posunúť pivnú remeselnú scénu dopredu. Chce to viac, aj z našej strany. Preto som sa ako zakladateľ a aktuálne jediný správca portálu ŽIVÉ PIVO, že zadarmo podporím všetky iniciatívy zaradenia remeselného piva na regále štandardného maloobchodu, vrátane cash&carry (ako napr. Metro). Do zoznamu redaktorov vrelo uvítam ďalších pisateľov, ktorí sa budú venovať rôznym témam v oblasti piva.
Čo získa takýto obchodný reťazec od portálu ŽIVÉ PIVO?
- vytvorenie a aktualizovanie profilu predajcu
- možnosť uverejňovania PR článkov (zoznam listingu a pod.)
- možnosť publikovať reklamný banner naprieč celou stránkou
- možnosť pripraviť fotografický materiál a reklamné video (prípadne video rozhovor a pod.)
- pravidelné publikovanie a zdieľanie či prezdieľavanie príspevkov, storyčiek a článkov na sociálnych sieťach (vrátane možnosti zaplatiť si za platenú reklamu cez naše reklamné konto)
- komunikácia s cieľovou skupinou v rôznych iných formách (direct mailing, podcast a i.)
Celý propagačný balík môže byť s každým reťazcom ušitý na mieru a realizovaný aj vzájomne. To by znamenalo to, že sa bude zástupca marketingu obchodného reťazca spolu so mnou podieľať na príprave propagačného balíka vo forme grafík, článkov a pod.
Sme presvedčení, že vďaka intenzívnej práci na rozvoji nášho portálu sme schopní zabezpečiť kvalitnú komunikáciu noviniek tej správnej cieľovej skupine a pomôcť tak zvyšovať predaj remeselného piva v reťazci, ktorý sa do takéhoto projektu pustí. Ja osobne som ochotný pomôcť aj samotným pivovarom pri komunikácii s obchodnými reťazcami a vojsť do procesu obchodných dohôd, ktorým dodám pridanú hodnotu vo forme ponuky marketingového balíka propagácie danej iniciatívy.
Slovenské remeselné pivovary čelia kvôli pandémii najťažšiemu obdobiu svojej histórie. Zas a znova sa zastavil predaj čapovaného piva v podnikoch, investície do technológie sa im dlho alebo vôbec nevracajú a podpora zo strany štátu je veľmi slabá. Navyše čelia vlne zdražovania vo výrobe ako aj komplikáciám v oblasti zálohového hospodárstva. To všetko môže postupne spôsobiť to, že to viacerí vzdajú a brány svojho pivovaru natrvalo zatvoria. TERAZ je ten čas, kedy potrebujú dostať podporu v tej časti hospodárstva, ktorá počas pandémie utrpela najmenej. A tou je maloobchod. V čo najskoršej dobe sa musia vyvolať stretnutia a uzavrieť dohody medzi oboma stranami, aby sa slovenské obchodné pulty naplnili tým najlepším slovenským pivom.
Ako tomuto celému môže pomôcť bežný čítateľ tohto článku?
V prvom rade je potrebné to, aby ste si kupovali slovenské remeselné pivo a vždy ho uprednostnili pred inou alternatívou, ktorou sú napr. bežne priemyselne vyrábané pivá a najmä ktorou sú pivá české. Nič voči českým pivám, sám ich často pijem, avšak slovenská pivná remeselná scéna sa neposunie nikam, pokiaľ nebude v čo najväčšej miere uprednostnená.
V druhom rade nám a slovenským pivovarom môžete pomôcť tým, že budete zdieľať túto výzvu na svojich sociálnych sieťach. Že budete kontaktovať slovenské obchodné reťazce s požiadavkou, aby zaradili na svoje regále práve domáce remeselné pivo.
ĎAKUJEM ZA PODPORU TEJTO INICIATÍVY VŠETKÝM, KTORÍ AKOKOĽVEK PRILOŽIA RUKU K DIELU.