V máloktorej krajine na svete bolo a je pivovarníctvo pevnou súčasťou štruktúry dejín a kultúry ako práve v Čechách. Pivovar a krčma sú dodnes jedny z najdôležitejších bodov tradičnej českej komunity.
Budějovický Budvar n. p. (národný podnik), výrobca ikonického českého ležiaku vareného v Českých Budějoviciach v srdci južných Čiech, odhalil po desiatich rokoch novú globálnu vizuálnu identitu svojich plechoviek a fliaš. Nový dizajn využíva farebnú paletu inšpirovanú českou vlajkou a vychádza zo štylistických prvkov historických etikiet pivovaru založeného v roku 1895. Okamžite rozpoznateľné tradičné logo je teraz zhora orámované historickým erbom Českých Budějovíc, mesta s viac ako 800-ročnou pivovarníckou tradíciou, v ktorom sa dodnes uvarí každá jedna kvapka Budvaru.
“Skutočne veľkou výhodou je to, že nie sme vlastnení žiadnou nadnárodnou korporáciou. Samozrejme, že je od nás českým štátom očakávaný a požadovaný zisk, ale nie sme zbytočne tlačení do znižovania nákladov za každú cenu na úkor technológie výroby, kvality a poctivosti českej tradície pivovarníctva, čo je pre nás na 1. mieste” – uvádza Aleš Dvořak, obchodný sládok národného pivovaru Budějovický Budvar.
V jadre nového dizajnu sa nachádza aj odkaz na pôvodné prísady Budvaru z lokálnych zdrojov, ktoré sa nezmenili od začiatku výroby v pivovare: celé šišky chmeľu odrody Saaz z tradičného a svetoznámeho českého regiónu okolo mesta Žatec, ten najjemnejší moravský slad a 10 000 rokov stará prírodná mäkká voda z vodonosnej vrstvy z doby ľadovej, ktorá sa nachádza v zemi v hĺbke 300 metrov pod pivovarom. Spodnú časť etikety lemuje nápis “MAJETOK ČESKEJ REPUBLIKY“.
Budvar sa vyrába z lokálnych surovín a podporuje tak miestnych pestovateľov a poľnohospodárov. Okrem toho značka hrdo pokračuje v českej pivovarníckej tradícii aj podporou rozvíjajúcej sa remeselnej a minipivovarníckej scény v celej Českej republike tým, že sa delí o svoje odborné znalosti, priestory pivovaru a samotné prísady s inými výrobcami. Skutočnosť, že napriek svojej veľkosti a objemu výroby zostáva Budějovický Budvar v českom štátnom vlastníctve a nie v súkromných rukách je bezpochyby pozoruhodná. Odolávanie ponukám na predaj do súkromného vlastníctva je neodmysliteľnou súčasťou snáh pivovarníkov udržiavať pri živote tradície svojich predkov – napríklad používanie jedinečných a historických ingrediencií a niekoľkomesačný proces dozrievania Budvaru v pivovarských pivniciach, ktorý je výrazne dlhší ako vo väčšine iných, súkromných pivovarov po celom svete.
Rebranding a s ním súvisiaci globálny komunikačný koncept s názvom “Pozdrav z Republiky piva” oslavujú Českú republiku ako jedinečný a prosperujúci raj milovníkov piva a ukazujú, ako umenie variť dobré pivo aj v súčasnosti zostáva v samotnom jadre histórie a kultúry českého národa. Víziou Budějovického Budvaru, ako českého národného pivovaru, je podeliť sa o tento príbeh s celým svetom.
Redizajn balenia začína globálnu kampaň značky Budvar s názvom „Pozdrav z Republiky piva“, ktorá definuje Českú republiku – kde sa na jedného obyvateľa spotrebuje viac piva ako kdekoľvek inde na svete – ako skutočnú Republiku piva.
Zdroj: PR Budějovický Budvar