“Ja by som si to za tých 69 centov aj kúpil … ale” … ŽIADNE ALE!

Tvrdím, že žiadne pivo sa nesmie vylievať nadarmo, ani keby bolo zadarmo. Ale, ale … ŽIADNE ALE! … Raz, keď sa niečo nedá piť, nebodaj je skazené, totálne netrafí môj štýl alebo sa tvári, že je EJL, no v skutočnosti nie je, tak to pivo jednoducho nedopijem.

Dlhé debaty sa môžu niesť pivným svetom o tom, či má význam, ak nadnárodný gigant začne vyrábať vrchne kvasené špeciály, robiť im kadejakú super reklamu a cenovo podrážať, len preto aby sa tá paleta plechoviek v každom jednom supermarkete čo najskôr predala a mohol sa naplánovať ďalší leták. Robil som ako “obchoďák” pre retail a viem, ako to chodí. Nákupca často ani nevie, čo vlastne predáva. Šikovný Sales manažér veľkej spoločnosti mu to predá na jednom krátkom stretnutí. Niekedy nie je ani dôležitá marža, ale len ten objem a logistické pokrytie na každom supermarkete. Na cene sa dohodnúť nemôžu, často si ju reťazec určí sám a s vidinou spätných bonusov ju hnusne podrazí až napr. na 69 centov.

Ak by som bol naivný optimista (čo niekedy aj som), povedal by som si: “Giganti budú tlačiť špeciály a budovať akože kategóriu vrchne kvasených pív. Rovnako ako tlačili radlery. Zároveň pravé remeselné pivovary ponúkajú pivárom niečo viac, čo je výrazne lepšie ako tieto mainstreamové pivá, avšak už ani zďaleka nie za 69 centov. Títo pivári tak siahnu hlbšie do vrecka a zaplatia si za kvalitu.” Tomu sa hovorí “premiumizácia zákazníka”.

Všetci #craftopici môžu vnímať EJLy, APKy či IPky ako isté nutné zlo. Pravda je žiaľ len jedna – tento trend nikto z nás nezmení. Konkurencia je proste zdravá pre všetkých. Tlačí výrobcov a obchodníkov k lepším výkonom a ak si každý splní svoju úlohu, tak, že na 1. mieste je zákazník, tak je všetko v poriadku.

Úlohou každého poctivého pivára je slobodne si vybrať to svoje pivo, úprimne ho ohodnotiť a jednoducho piť to, čo mu chutí a čo si môže dovoliť.

Úlohou každého poctivého výrobného giganta je variť dobre, dbať na kvalitu a robiť poctivý marketing.

Úlohou každého poctivého výrobného remeselníka je variť ešte lepšie, dbať na kvalitu a rozmanitosť a čo sa týka marketingu, podľa môjho názoru, hlavne informovať pivárov, čo vlastne pijú a prečo za to platia viac.

Daj Boh šťastia kategórii Pivo a Remeselné pivo.

#pivo #remeselnepivo #ejl #ale

E-shop sme zmenili na Tržnicu

V našom e-shope už nenakúpite. Produkty zobrazené v Tržnici sú externé produkty e-shopov iných pivovarov.

Od našich partnerov

Predošlé
Ďalšie
Close Menu
×
×

Cart