Na východe Slovenska sme zažili skutočne Dobré časy

V Prešove sme si s rodinou vychutnali výborné pivá, v Košiciach som (takmer) okúsil kúzlo Flammkuchen pizze a cestou naspäť v Poprade ma zas očarila ponuka živých pív so sebou a originálny pivný dom. Dobré časy nesklamali a v každom meste ponúkli všetko, po čom (pivný) žalúdok túži, aj keď jednu silnú výčitku som mal a s jedným z majiteľov – Adamom, som sa o nej porozprával na rannej káve v slávnom prešovskom Nico Coffee.
S čím začať. V prvom rade je super, že všetky 3 prevádzky pod značkou Dobré Časy ponúkajú okrem velikánskej ponuky pív aj výborné jedlo a veľkorysé priestory. V Dobrých časoch si vždy nájdete skvelé živé pivo, super jedlo a miesto, lebo ich dominantou je “XXL”. Nielen čo sa týka miesta, ale aj výberu pív a XXL jedál pre jedákov, či partiu. A chcú sa toho držať aj do budúcnosti.
Ponuka pív je na prvý pohľad ohromujúca. V Prešove 21 základných a 5 pripravených. V Košiciach 18 pivných špeciálov, 7 z edície Zlatá klasika a ďalších 8 pripravených na striedačku. V Poprade zas 16 čapovaných a 7 pripravených na záskok Ak si zoberieme fakt, že v Košiciach je kultúra remeselných pív oveľa ďalej ako niekde v Poprade alebo aj v Prešove, je super, že ponuka je stála dosť široká aj v týchto mestách a podniky sa neboja naraziť viac sudov a ponúknuť veľký výber. Pivá na striedačku postupne naražajú, ak sa minie nejaký súd z hlavného menu. Preto v Prešovskom lístku tie čierne bodky a škrtačky. Musíme uznať, že kreatívna tajomná kampaň, ktorú vedie Adam dokáže naplniť aj takýto veľký podnik od prvého dňa po otvorení a udržať stálu klientelu, aj v Poprade aj v Prešove.
Češi prevažujú
Jedno, čo ma osobne dosť mrzí je fakt, ktorý si človek všimne až po dôkladnom preštudovaní pivného menu. V Prešove okrem vlastného pivovaru Godtimes nebolo žiadne iné slovenské pivo. Na druhej strane pivá Godtimes sú skvelé a veľmi pitelné. V Košiciach sa to už trošku zlepšilo, v menu sa vyskytol aj bardejovský Berhet a neviem či našťastie, ale aj pivovar Bradáč. Z pivného menu jasne trčí česká ponuka, čo by mi zásadne nevadilo, avšak aj keby to bolo naopak, tiež by som asi nebol úplne nadšený. Všetko je vecou biznisu, no teda ak by ste chceli zájsť na širokú ponuku slovenských remeselných pív, dominantou Dobrých časov to proste nie je.
Jedno, čo ma osobne dosť mrzí je fakt, ktorý si človek všimne až po dôkladnom preštudovaní pivného menu. V Prešove okrem vlastného pivovaru Godtimes nebolo žiadne iné slovenské pivo. Na druhej strane pivá Godtimes sú skvelé a veľmi pitelné. V Košiciach sa to už trošku zlepšilo, v menu sa vyskytol aj bardejovský Berhet a neviem či našťastie, ale aj pivovar Bradáč. Z pivného menu jasne trčí česká ponuka, čo by mi zásadne nevadilo, avšak aj keby to bolo naopak, tiež by som asi nebol úplne nadšený. Všetko je vecou biznisu, no teda ak by ste chceli zájsť na širokú ponuku slovenských remeselných pív, dominantou Dobrých časov to proste nie je.
Opýtal som sa na to Adama a ten mal jasnú odpoveď: “Vozíme si pivá z Čiech s najnižšou možnou cenou, pretože máme registrovaný colný sklad a aj keď to je administratívne veľmi náročná vec, vyplatí sa a my tak môžeme dopriať našim zákazníkom skvelé pivo za skvelú cenu”. Nuž všetci nepopierame kvalitu českých a svetových pív a kým je cenová kultúra slovenskej remeselnej pivnej scény na súčasnej úrovni (dosť pravdepodobne aj kvôli “podpore” štátu vo forme rôznych daní, odvodov a pod.), nedá sa moc očakávať zmeny v pivnom lístku Dobrých časov. “Zákazníci mi nadávajú ak nenarazím Svijany a ja ich mám rád, tak prečo ich štvať?” – doplňa Adam ku faktu, že osobne by Svijany nečapoval, ale kým je stále nezávisly od tvorby pivnej ponuky, rád týchto zákazníkov uspokojí.
Ranný pokec s Adamom bol veľmi inšpirujúci a som rád, že si deň po prílete z Číny urobil na mňa čas. Rodený Popradčan začínal s Dobrými časmi tak, že im ako marketingový guru, ktorý vlastní reklamnú agentúru, vypracoval kompletnú brandovú identitu a marketingovú komunikáciu, ktorá jednoducho funguje. Samotný chytľavý názov doplňajú tajomné kampane v oboch mestách, ktoré po Košiciach otvorili. Všetci Prešovčania ešte pred otvorením vedeli, že “konečne nastali Dobré časy”. Billboardová kampaň bola neprehliadnuteľná na všetkých vstupoch do mesta a mnohí si mysleli, že ide o nejakú politickú kampaň. Mnohí Prešovčania poznajú priestory ako bývalá diskotéka Čierny Orol (aj ja). V Poprade rovnaká kampaň vyvolala až také rozpaky, že v politických kruhoch bolo dusno. Zavolali si Adama na koberček, aby zistili viac. Kvalita je u Adama na 1. mieste a svedčí o tom aj pravidelná návšteva teraz už bývalého prezidenta Andreja Kisku v popradskej prevádzke. Niektorí si možno pamätáte, že táto prevádzka vznikla v priestoroch najstaršej popradskej krčmy a tesne pred otvorením v roku 2016 vyhorela celá strecha aj s novým nábytkom pripraveným na otvorenie. Prípad doteraz nebol vyriešený, no náhoda či smola to nebola, čo potvrdili policajné psy. O Dobrých časoch sa jednoducho v Poprade rozprávalo na každom rohu a tento podnik si jednoznačne našiel svoje miesto na trhu.
Ranný pokec s Adamom bol veľmi inšpirujúci a som rád, že si deň po prílete z Číny urobil na mňa čas. Rodený Popradčan začínal s Dobrými časmi tak, že im ako marketingový guru, ktorý vlastní reklamnú agentúru, vypracoval kompletnú brandovú identitu a marketingovú komunikáciu, ktorá jednoducho funguje. Samotný chytľavý názov doplňajú tajomné kampane v oboch mestách, ktoré po Košiciach otvorili. Všetci Prešovčania ešte pred otvorením vedeli, že “konečne nastali Dobré časy“. Billboardová kampaň bola neprehliadnuteľná na všetkých vstupoch do mesta a mnohí si mysleli, že ide o nejakú politickú kampaň. Mnohí Prešovčania poznajú priestory ako bývalá diskotéka Čierny Orol (aj ja). V Poprade rovnaká kampaň vyvolala až také rozpaky, že v politických kruhoch bolo dusno. Zavolali si Adama na koberček, aby zistili viac. Kvalita je u Adama na 1. mieste a svedčí o tom aj pravidelná návšteva teraz už bývalého prezidenta Andreja Kisku v popradskej prevádzke. Niektorí si možno pamätáte, že táto prevádzka vznikla v priestoroch najstaršej popradskej krčmy a tesne pred otvorením v roku 2016 vyhorela celá strecha aj s novým nábytkom pripraveným na otvorenie. Prípad doteraz nebol vyriešený, no náhoda či smola to nebola, čo potvrdili policajné psy. O Dobrých časoch sa jednoducho v Poprade rozprávalo na každom rohu a tento podnik si jednoznačne našiel svoje miesto na trhu.
Plzeň – NIE ĎAKUJEM!
Poďme ale späť k pivu. Mňa osobne veľmi potešilo to, že aj keď je Adam sám názoru, že Plzeň je Plzeň, no zazmluvniť sa nenechá. A to mu už ležali na stole také ponuky, z ktorých by sa hlava zatočila. Nezávislosť je IN a ja dávam palec HORE. Verím, že ak by viacerí prevádzkari a majitelia pubov mysleli rovnako, tak máme exkluzívne craftbeer puby na každom rohu.
Dobré Časy Košice – exkluzívny DOG Dealer Brewdog
Zaujímavosťou košickej prevádzky je novinka a to exkluzívna spolupráca so svetovým pivovarom Brewdog ako DOGDEALER: “Dobré Časy sa stali prvým oficiálnym partnerom snáď najviac úspešného pivovaru na svete BrewDog na Slovensku (exkluzívne pre Košice). Čo to pre vás znamená? 365dní v roku na čape legenda BREWDOG PUNK IPA + svetové premiéry a exkluzívne malé Brewdog várky, ktoré sú distribuované IBA do DogDealers pubov! Najlepšia správa – začíname už DNES! Na výčape BrewDog PUNK IPA Clockwork Tangerine IPA s príchuťou mandarinky (exkluzivitka, dostupných iba pár súdkov). Okrem toho sa môžete tešiť na oficiálny merch- tričká, mikiny, šiltovky, poháre, odznaky….(sú na ceste k nám) a nafullovanú pivotéku plnú exkluzivít od BrewDog-u. Pre tých čo chodia na pivo autom narazíme aj NEALKO Punk Ipu a pre celiatikov bude v našej pivotéke k dispozícii BrewDog bez lepku.” – uvádzajú Dobré Časy Košice na svojom facebooku. Nuž škoda, že v Košiciach som bol na nealku a čapovanú Tangerine som si nemohol vychutnať “intravenózne”. O exkluzívnom “Dog Dealerovi” sa na stránke Brewdogu síce ešte nepíše, no je to len otázkou času, pretože všetky formality sú už dojednané. Veď ako Adam prezradil, komunikácia trvala vyše polroka a veľmi sa teší, že sa im túto exkluzivitu podarilo získať.
Čo sa týka gastronómie, tej nemám čo vytknúť. Síce som neochutnal Flammkuchen, ktorý mal pripomínať pizzu, no cesto je tenšie a chutnejšie. Základom nemal byť paradajkový poter, ale špeciálny Crém fraiche. Nuž mal, pretože akurát to nemali a tak som si dal geniálne BBQ pečené rebierka, ktoré mi síce môj vysoký cholesterol neznížia, no nasýtili ma až do neskorého večera. Boli tak plné mäska, že som ich nevládal dojesť.
Ako ušetriť prácu prevádzkarom
Jedno, čo mi dosť chýba aj v tomto podniku, je možnosť zistiť ešte doma na webe, čo sa aktuálne čapuje. Mnohí prevádzkari to nestíhajú vypisovať na sociálne siete a tak ponuka je prekvapením, čo niekedy ani nie je na škodu. No možno je to príležitosť pre nás priniesť po redizajne webu Živé Pivo aj takúto funkcionalitu a naučiť to prevádzkarov používať. Nikomu sa nechce na facebook každý deň vypisovať celú ponuku pív. Počkajme si ešte zopár týždňov a potom verím, že postupnou spoločnou prácou sa toto konečne zmení. Doba je digitálna a ľudia prahnú po informáciách, preto je táto funkcia jedna z našich priorít.
Značná časť craftbeer populácie rada vyhľadáva novinky a rôznorodosť a aj počas jedného večera by rada vypila desiatky rôznych špeciálov. V podnikoch Dobré Časy táto forma platenej degustačnej ochutnávky samozrejme nechýba a vy si tak môžete vychutnať viacero pív počas jedneho večera. Ani na jednom pivnom lístku som si túto informáciu nevšimol a tak je to aj jeden malý tip na vylepšenie.
Čo dodať na záver?
Snáď už len to, že moja návšteva ma zahriala na srdci, pretože som si osobne okúsil to, že aj na východe to s craftovými pivami je riadne rozbehnuté a viem, že pri návšteve môjho rodného mesta Prešova, môjho študentského mesta Košíc, ale aj turistického Popradu, je kam ísť na skvelé živé pivo. Budem držať chalanom z Dobrých časov ako aj Godtimes, aby sa im darilo a verím, že aj s Adamom sa ešte uvidím a možno v budúcnosti aj rozvinieme nejakú zaujímavú spoluprácu.
Viac o podniku Dobré Časy sledujte tu: www.zivepivo.sk/dobrecasy
Viac o pivovare Godtimes sledujte tu: www.zivepivo.sk/godtimes
#godtimes #dobrecasy #presov #poprad #kosice #slovakia #brewdog
Parom

Ponuka a predstavenie pív pivovaru Parom

Predstavujeme pivá, ktoré sú aktuálne v ponuke pivovaru Parom. Pivo sa dá zohnať aktuálne vo fľaškovej forme a bežne aj v čapovanej forme v rôznych

PR článok

9 výhod nakupovania v online obchodoch

Ešte stále sa bojíte nakupovať v online obchodoch? Pripravili sme si pre vás 9 benefitov nakupovania na internete. Internet priniesol revolúciu a to nielen v

"Pivo bez paľenky, vyrucené peňeži"

Close Menu